|

Pașii de urmat pentru modificare sediu social firmă

Fie că te-ai mutat tu sau vrei să schimbi zona în care firma ta își desfășoară activitatea, uneori ajungi la concluzia că ai nevoie și de o schimbare de sediu social pentru firma ta. Fie în același județ, fie în alt județ, după caz. Dacă și tu te-ai lovit de această necesitate, hai să vedem împreună care sunt pașii de urmat.

Dacă te muți în alt județ

Atunci trebuie să știi că ai de făcut un pas suplimentar. Mai exact, trebuie să depui o cerere de verificare a disponibilității și de rezervare a denumirii firmei tale. Formularul îl poți lua de aici. Poate ți se va părea ciudat, devreme ce firma ta este deja înregistrată, însă trebuie să știi că din punctul de vedere oficial al Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) „schimbarea sediului social în alt județ impune înregistrarea persoanei juridice în registrul comerțului de la noul sediu și radierea înmatriculării acesteia din registrul comerțului de la vechiul sediu social”. Așadar, înainte chiar să demarezi procedura de schimbare a sediului, trebuie să te asiguri că în județul în care te muți denumirea ta nu a fost înregistrată. Și da, probabil că intuiești corect, dacă denumirea nu e liberă, atunci va trebui inclusiv să schimbi denumirea firmei, ca să poți muta sediul social unde dorești.

Ce trebuie să faci pentru înregistrare?

Chiar dacă pare o formalitate, iată așadar că procedura de schimbare a sediului social, nu e atât de simplă. Prin urmare, trebuie să te pregătești cu câteva acte, cu câteva documente ONRC pe care trebuie să le completezi și pe care mai apoi trebuie să le depui la ONRC. Uite de ce ai nevoie:

  1. O cererea de înregistrare – găsești formularul aici, iar ONRC oferă niște detalii suplimentare legate de completare aici.
  2. O declarație pe propria răspundere – formular aici, plus informații suplimentare aici.
  3. Dovada verificării disponibilității și a rezervării denumirii.
  4. Hotărârea AGA sau decizia asociatului unic, CA sau directoratului – model aici.
  5. Dovada dreptului de folosință asupra spațiului.
  6. Acordul vecinilor cu pereți învecinați, dacă autorizezi activități la sediu – model aici.
  7. Actul constitutiv actualizat.

Taxe și modalități de depunere

În funcție de specificul activității, e posibil de asemenea să mai ai nevoie pentru schimbare sediu și de avizul asociației de proprietari – dacă muți sediul într-un bloc de locuințe, precum și de autorizații și avize suplimentare, dacă ele sunt prevăzute de lege. În fine, mai trebuie de asemenea să faci dovada plății unui tarif legal pentru înscrierea mențiunii privind schimbarea sediului social în Monitorul Oficial. Aici taxa nu este fixă, ci se calculează în funcție de lungimea hotărârii sau deciziei (actul pe care-l menționam mai sus la punctul 4).

Mai trebuie să știi de asemenea că ai posibilitatea să depui toate documentele de mai sus la ghișeele ONRC, însă poți derula procedura și prin poștă, precum și prin mijloace electronice pe portalul ONRC sau prin email, caz în care găsești datele de contact pentru fiecare județ aici.

Dacă vrei să rezolve cineva rapid și fără deplasări operațiunea de modificare a sediului, poți apela la o firmă de consultanță online pentru modificare sediu social firmă, suntem aici și te putem ajuta să realizezi procedura fără nici o deplasare, în doar 3 zile.

Articole similare